𝐄𝐞𝐧 𝐦𝐨𝐦𝐞𝐧𝐭 𝐮𝐢𝐭 𝐝𝐞 𝐝𝐚𝐠 𝐯𝐚𝐧 𝐞𝐞𝐧 𝐜𝐨ö𝐫𝐝𝐢𝐧𝐚𝐭𝐨𝐫
“Om 12:30 gebeld worden we gebeld met een aanvraag door een casemanager dementie en ik besluit om 14:00 op huisbezoek te gaan.
Mevrouw ligt in een hoog laag bed in de huiskamer. Haar twee dochters zijn er ook. Vader hebben ze naar boven gestuurd voor een powernap. Hij kan zijn vrouw maar moeilijk loslaten. Hij is al nachten in de weer. De dochters komen overdag. En de thuiszorg? Helaas, is die niet beschikbaar. Ik geef de dochters wat tips voor de droge mond en hoe ze hun moeder het beste kunnen draaien in bed.
Mevrouw ligt niet lekker in bed en ik stel voor om even te helpen. Op het moment dat we bezig zijn, komt er een onbekende binnen lopen. Het blijkt de thuiszorg te zijn. De dochters zijn verrast en opgelucht. Nog even noteer ik de laatste gegevens en ga weer terug naar kantoor.
Ik zorg dat er voor de komende dagen vrijwilligers worden ingezet voor in elk geval twee nachten. Ik neem nog even contact op met een dochter, de thuiszorg en de casemanager om alles af te stemmen. De dochter geeft aan dat een organisatie als Proxima echt een cadeautje is voor naasten in de terminale fase. En dat zegt ze nu al, dan moeten de lieve betrokken vrijwilligers moeten nog komen…”